THANK YOU

Sunday, May 10, 2009

Selamat Hari Ibu


Andai dapat ku petik bintang dilangit,
Pasti akan ku hadiahkan buatmu,
Andai dapat ku capai bulan,
Pastikan kuhulur padamu
Ibu....
Ibu,
Baru semalam rasanya ku rasa namaku dipanggil
Setiap pagi langsung tidak jemu,
Mengejutkan aku dari mimpi indahku,
Untuk menjalankan kewajipanku sebagai anak,
Mencari ilmu untuk bekalan di hari mendatang...
Ibu,
Baru semalam rasanya kau membelai aku,
Masih terasa hangatnya tanganmu,
Membawa aku dalam dakapanmu yang cukup hangat,
Hingga langsung tidak ku rasa bimbang,
Kernaku tahu kau selalu ada...
Ibu,
Hari ini aku telah dewasa,
Telah pergi jauh dari pangkuanmu,
Tiada lagi suaramu mengejutkan aku,
Tidak lagiku rasa hangatnya tanganmu ibu,
Kini,
Aku hidup menongkah arus,
Dengan kudratku sendiri,
Hanya nasihatmu menjadi tulang belakangku,
Menegakkan tubuh ini dari tumbang,
Menjadi perisai diriku dari
Tewas dengan gelombang yang maha ganas.
Ibu,
Aku amat merinduimu,
Setiap saat,
Setiap detik,
Ingin sekaliku bersamamu,
Namun kita masih jauh,
Jauh dari pandangan mata,
Namun ku tahu,
Hati kita sentiasa bersama....
Ibu,
Semperna hari memperingati jasamu ini,
Ingin kuluahkan rasa terima kasihku,
Pada budimu yang tak terhitung dek jemariku,
Ingin juga ku pohon ampun
Pada salahku yang tak pernah surut,
Hingga membuatmu gelisah sendiri...
Selamat Hari Ibu,
IBUku,
Moga dirimu berbahagia selalu....

No comments: