THANK YOU

Tuesday, February 8, 2011

HILANG


apa khabar hati aku hari ini????

sihat tp sedih.....

aku tak tahu knp perlu bersedih...tp saat ini itulah yg aku rasa.....

smlm aq b'bicara dgn seorg shbtku...

b'tnyakan khabarnya setelah dia khilangan insan yg amat di kasihi....

kataku aku tahu apa yang dia rasa saat itu.... krn aku juga prnh m'galaminya suatu detik dahulu...

tp jwnpnnya pdku..tidak sama... dia hilng tmpt bergntung.... sungguh aq x meragui kata-katanya...

ada kebenaran pada kata-katanya....

gelak tawa dihujung bicaranya bagai sebuah sendu ditelingaku…. Aku dapat merasai perasaannya kala itu….. kerana aku juga sama….

Merasai kehilangan yg cukup payah….

Mata yang mengiringi pemergian dia, insan yang aku sayang sampai kini bagaikan tayangan drama di ruang mata....

biarpun bibir mampu tersenyum tp x siapa tahu hati yg menangis.....

aku benar2 tahu apa ertinya perpisahan itu

kata-kata dia membawa aku jauh mengingti memori luka... memang kehilangan aku tidaklah seperti kehilangannya….. dia hilang tempat bergantung tp aku hilang tempat mengadu….

ku selak satu persatu kamus hidupku....

sungguh dlm beberapa thn ini aku hilang nikmat kegembiraan...

hidup aku di selimuti bayangan ketakutan…kesedihan….

byk airmata aku tumpah krn aku tdk kuat m'hadapi sgla masalah.....

saat ini aku masih mencari diri aku yang tidak pernah ku temui….

Siapakah aku??? kenapa aku tidak mampu menjadi insan dahulu….

Hidup dengan penuh ketabahan…..aku titipkan padanya kata2 agar dia tabah…. Tapi benteng ketabahan yang selama ini kudirikan kian melebur hari demi hari…..

Aku manusia…. Aku perempuan…

punya perasaan n hati yang begitu halus….

Tp siapa yang tahu hati aku???? Kawan? Sahabat? Ibu? Ayah? Kakak? Adik?....

adakah mereka tahu?

Apa Khabar hatiku saat ini????

Sakit……

Dunia ini banyak mengajar aku erti duka…..

supaya aku bisa mencari bahagia….

Duniaku di penuhi warna2 suram….

Oleh itu aku sentiasa m’hiasi alam ciptaanku dengan warna-warna terang…..

nampak indah tp segalanya palsu…..

Dimana lebihnya aku hingga diberi ujian yang cukup berat ini????

Temanku pernah berkata…

Allah akan menguji setiap insan yang mengakui keimanan kepadaNya….

Dan dia tidak akan menguji melebihi kemampuan hambaNya…. Tapi kenapa aku rasa ingin rebah????

Aku buntu Ya Allah…m’cari jalan penyelesaian yang tiada di pandangan….

Aku lemah Ya Allah…. Terus menunggu jawapan yang tersembunyi…..

Hati aku sakit…..

Apa Khabar hati anda detik dan ketika ini?

Mengapa masih mengeluh…… kenapa begini??? Kenapa begitu???

Tidak tahukah kita erti kesyukuran…..

bersyukurlah selagi kita masih mampu memiliki kebahagian….

Kerana bahagia itu bukanlah milik kita yang abadi…

jika tersilap langkah..maka ia akan pergi……


p/s : skdr luahan hati tika bersendiri......

3 comments:

A.N.Shakirah said...

wah...btul2 menyentuh kalbu:(
memang nilah hakikat kehidupan:)
kak nani memang puitis...

Anonymous said...

;] kehilangan...

akilah said...

sedih, suka dan duka.
itulah nikmat kehidupan.