THANK YOU

Thursday, August 5, 2010

CERITA BASI.....


Crite ini b’mula pd 16 julai lalu….

Hari ulangtahun perkenalan kami yang ke 3.

Walaupun korg xnk baca, xpe. Aku tetap nak cerita……

mngkin kisah ini agak m’malukn dri penulis tp untuk kongsi b’sme p’baca apa salahnya….

Mshku ingat saat sesi b’cerita dimulakan…..

smua org crite pngalaman kali p’tama b’temu dgn insan-insan yg bertuah…..

tp aq bungkam dan kelu….

entah apa yang harus aku ceritakan…..

setelah tiba giliranku memulakan bicara….mula-mula control cool je.

Tp ble tiba part psl arwah kakak aq (xthu napa aq gatal mulut kluar isu tu), trs hati aku rasa sdh….. ntah kenapa….

padahal aku hanya menghulurkan ucapan terima kasih atas dorongan dan sokongan mereka saat aq menghadapi kehilangan……

sdngkan sewaktu ak m’khabarkan kepemergian kakakku, lngsng tiada air mata @ riak sedih bertamu di wajahku…… mgkin ada yang fikir, aku tiada perasaan…….

X siapa pon thu apa rasanya kehilangan insan yang dulunya membesar bersamaku….

18 tahun, aku hidup bersama. Rasanya tak betah tanpa dirinya.

Tambahan pula, ramadhan dan syawal makin menjelang……

masih aku ingat, pd pg syawal, dia masih sibuk menyiapkan baju rayaku…sdgkan baju rayanya sendiri masih terbengkalai….

Dia memberi keutamaan pdku untuk m’yambut syawal..sdgkan dia sndri juga ingin bersama-sama menyambut syawal dengan pakaian baru…

dia yang selalu sibuk membuat biskut raya….dipaksanya aku untuk menjaga ketuhar…..siap ugut lagi...kdg2 bg upah seposen dua......

tp skrg, setiap tahun kami beli je biskut raya…..tiada lagi rasa air tangannya…..

saat aku terkenangkan dirinya yang terlebih dahulu pergi, airmata bagaikan hujan lebat…. Berlumba-lumba ingin turun ke pipi…..nmpknya aq t'paksa tblkan skli lg wjhku di dpn kwn2......



(kte org ske nangis..tp dri sndri x sdr...wakakaka)... jrng bnr airmata aq tmph dpn kwn2....

betullah kata orang, sebelum ketabahan itu datang, dimulakan dengan byk rintang dan dugaan… kadang-kala aku hampir tersungkur membiarkan saja takdir trs menentukan masa depanku…..

terasa hilang sebahagian diriku bersama bersemadinya jasad kaku dia di liang lahad……

tp perjalanan ku masih jauh jika di izinkan Allah….

Kepada sahabat-sahabat yang membaca…..hargailah insan tersayang selagi mereka masih bernafas….

walaupun didlm hidupku tercalit rasa-rasa kesal yg entah bila akan terhapus…..jgn lepaskan apa yang dah berada dalam genggaman kita…..

rsenya sudah lama dia tidak hadir dalam mimpiku…. Kini aku hanya dapat memandang wajahnya di skrin laptopku saat rinduku bertamu…..

tp dah lama aq tak tgk…sbb ble tgk je aku akan nangis smpi bengkak mata….

Klu nk tgk kne tnggu pkul 2 @ 3 pg ble romate aq da tido sbb aq x ske nangis depan org…..sbb ble aq nangis aq rse lemah sgt….jd x prlu rasenya aq tnjkkan driku yg lemah di dpn sesiapa…..biar aq sje yg menatap wajah lemahku……

Kisah hidupku…..ada suka banyak luka…..byk duka…….tp aku tidak boleh mengalah pada takdir….. aku adalah insan yang kuat……

Aq menangis bukanlah kerana aku lemah, ttp krn aq rindu….. aku senyum bukanlah kerana aku terlalu gembira..tp krn aku bersyukur…msh dberi ruang dan pluang bernafas dibumi Tuhan walaupun sudah jauh jejak ku atur…………

p/s : kdg2 nani mmg suka m’rapu……sori smua..msti korg menantikan n3 CD kan….. insyaallah klu sdh diberi idea, nani akan postkn CD yang bru k……tq sbb meluangkn mse membaca rahsia hati nani yang bukan sesiapa ini

4 comments:

ana j said...

memang banyak dugaan yang Allah berikan pd kita. untk mbuatkan kta fikir batapa besarNya kuasa Allah.takziah utk keluarga kak nani..semoga kak nani dpt mjalani khidupan dgn tabah.

yunix77 said...

betul
semua orang ada dugaan masing2
yg penting bersyukur kepadaNya
serahkan segala kepadaNya

Masz Mukhtar said...

jangan sedih ok. ko still ada kawan. yang sentiasa berada dekat sisi ko

aqilah said...

membuatkan akak teringat pada ibu yg telah pergi...............yupp sedih...apalagi bila kita tak dapat nak membalas jasanya.........