THANK YOU

Monday, January 30, 2012

Kenapa Saya Suka Awak?

Assalamualaikum dan Salam sejahtera.

Amboi tajuk, bukan main. Entry baru ke?. Bukanlah. Nak cerita pasal 'si dia' ea?. Salah juga. Kenapa Saya Suka Awak? agak-agak korang apa yang sedang bermain di fikiran nani sekarang?

Ramai orang tanya kenapa pilih nama pena Naniey TJ ? kenapa tak pilih nama yang lebih sedap? lebih menarik? lebih unik?. Naniey tanya balik? apa masalahnya dengan nama tu? tak cukup unik? tak cukup menarik ke?. isk nani ni, ingatkan nak cerita apa, rupanya pasal nama pena je.

Ya. hanya kerana nama pena, saya buatkan entry ini. Dari mana asalanya nama Naniey TJ? Ia adalah Ilham dari seorang sahabat baik saya. kawan-kawan memang panggil saya, Naniey. TJ? kata sahabat saya, ia adalah tambahan untuk nama bapa saya, Tajul. Kali pertama mendengarnya saya rasa agak pelik. namun entah kenapa nama itu sentiasa bermain di minda sehinggalah saya merasakan nama itu cukup unik. Lalu saya memutuskan untuk menggunakan ia di mana-mana sahaja. tetapi TJ di belakang itu sudah saya ubah suaikan maknanya sedikit. Ia membuatkan nama ini cukup bermakna untuk saya. Kerana TJ itu melambangkan dua insan yang membuatkan saya berdiri pada hari ini.



Kata orang, apa yang ada pada nama pena? semata-mata nama gelaran sahaja. bagi saya tidak. nama itu mencerminkan siapa saya. Bagaimana saya mendefinisikan nama itu mengikut pandangan saya sendiri.Untuk saya, Naniey itu melambangkan kemesraan dan TJ itu adalah penghormatan. Pernah ke anda terfikir untuk malambangkan nama anda sendiri?

Kenapa saya Suka nama Naniey TJ? Kerana Naniey TJ itu adalah nama yang penuh makna. biarlah orang kata ia tidak cantik, tidak unik atau tidak menarik sekalipun, tapi saya tetap suka pada 'awak'.


Naniey TJ & Lovely Family

p/s : Harap anda juga menyukai nama gelaran anda..... setiap nama ada makna.

1 comment:

Unknown said...

Knp sy xsuke awak eh?

Hahaha mne guru pembimbing y dkecohkn tu