THANK YOU

Wednesday, October 3, 2012

Akulah Darmia

Aku memang seorang yang sangat mudah berkecil hati....
tapi tak semua perkara aku simpan lama dalam hati.....
Aku juga punya budi bicara, andai kata kesilapan itu mudah dilupakan
Maka aku akan segera lupakan.....

Aku bukan manusia pendendam....
orang kata, insan yang baik suka memaafkan
Jika itu kata orang, aku sanggup mengatakan diri aku jahat
Maaf, bukan senang nak di lestarikan
semudah bibir mengungkap perkataan MAAF

Mungkin kamu mempunyai kekuatan yang luar biasa untuk memaafkan....
tapi maaf, aku akui aku insan yang lemah
aku tiada kekuatan luar biasa untuk segera memaafkan
Aku perlukan masa dan ruang untuk melupakan

Aku biarkan kamu menyatakan apa sahaja
kerana aku tahu, kamu dan aku adalah dua insan yang berbeza
kamu kuat, aku lemah
kamu yakin, aku tidak
kamu punya semangat, aku hanyalah seorang pengecut
aku akui kamu insan hebat mampu berdiri melawan apa sahaja yang terjadi

Aku sudi dilabelkan bermacam-macam
kerana aku tahu, siapa aku..........
Aku hanyalah seorang Darmia
Gadis kampung yang serba kekurangan


korang dah dapatkan SETITIS KASIH DARMIA?.... belum? kenapa belum? cepat dapatkan. Insyaallah pertengahan bukan oktober SKD bersama rakan-rakan yg lain akan berada di kedai-kedai buku berhampiran anda.... segera dapatkan..... nak maklumkan SKD dah masuk cetakan kedua. Alhamdulillah, Allah murahkan rezeki, tapi apa-apa terima kasih pada yang sudi memuji, memberi komen dan paling penting yang sudi membaca.

LUV U'LL..... daripada hati paling dalam.... NANIEY TJ

6 comments:

hasnah said...

assalamualaikum...

saya dah dapatkan buku saudari..menarik cite tu...keep up on writing..

Iffah Afeefah said...

ye darmia tu lebih kpd kau

skali diskati susah disembuhkan bukan?

alin said...

saya dh beli SKD cita yg menarik xrugi beli buat koleksi....teruskan cik penulis utk novel yg seterusnya...

MHarunN said...

Ai menarik nian ni blogger, aku dah ikut member. Tapi aku tak bisa bahasa malaysia tu, gimana? Nah, ikut bloggerku juga ya! Ya biar aku lebih semangat nak menuntut ilmu! Lah, manekala tulisanku/postinganku tak ada yang yang kritisi, ya aku jadi merasa benar terus. Tolonglah aku. Aku ini kan manusia juga yang berkeinginan masuk surga. Ajaklah aku. Wassalaam wr wb1

Anonymous said...

Asslmkm wbkt..saya pengemar dan suka baca novel..dan saya begitu tertarik dengan novel SETITIS KASIH DARMIA ..jalan cerita menarik walaupun kebanyakan jalan cerita novel melayu hampir sama...Gud luck penulis..-DARMIA HASANUDDIN

Anonymous said...

Saya dah baca buku adik n taniah kerana ianya memuaskan tapi satu tanda tanya di minda saya ialah kenapa sepupunya yang meninggal berbintikan ibunya? Adakah beliau Anak luar nikah? But anyway congrats to your first novel ...... Teruskan karya adik ya!! Fr Aida "Perth"