THANK YOU

Saturday, November 12, 2011

Kawan @ Kekasih


Assalamualaikum semua.... tajuk kte arini mcm yg dh nani tulis kat atas.... sblm tls entry ni nani dh byk b'fikir antara kawan dgn kekasih mana lg pntg..... pd nani kawan n kekasih dua2 pnting. kawan pon perlu kekasih juga mahu.... tapi bila b'cakap perkara ini terasa seperti ada duri yg m'cucuk hati....peritnya sampai nani rasa cukup2 t'luka.....

Nani ada ramai kawan tapi xpernah ada satupun kekasih (pengakuan jujur) smpi ada yg tnye mcm mana nani boleh m'hasilkan karya2 berunsur cinta sdgkn nani xprnh b'cinta.... jawapannya mudah, Allah yg bagi kebolehan untuk nani rasai Cinta tanpa mengalaminya.... cinta antara makhluk lelaki n perempuan bg nani bukannya sesuatu yg t'sgt pntg dalam hdp...Cinta pada Allah itu lgi pntg..... rasanya nani blm pun jumpa rasa cinta yg m'dalam pada p'cipta jd xprlulah nani fikirkan lagi rasa cinta pada makhluknya.... back to our topik....

nani nk kongsi suatu kisah mengenai sebuah pershbtn..... bermulanya kisah dua org shbt yg cukup akrab.... Di sekolah...... dalam kelas duduk bersama, pergi kantin bersama, ulangkaji bersama, suka duka bersama, menangis,ketawa b'sama..... namun segalanya berubah bila shbt ini b'pisah slps tamatnya alam persekolah. sudah mula kurang berhubung namun masih terasa ikatan itu kuat.... lama-kelamaan mula longgar n longgar sehinggalah sahabat ini mengetahui bahawa sahabat baiknya itu sudah berteman, dah ada kekakasih....... walaupun jauh disudut hati, rasa terkilan sgt sebab sahabatnya itu tak lagi bercerita seperti dahulu dgnnya, sudah tidak mahu berkongsi suka n duka, sudah jauh dari mata n terasa jauh juga dari hati..... yg pling menyedihkan, mereka sudah tidak berhubung lngsung... b'jumpa sekali setiap cuti smster...... tapi dia tetap senyum dan mengatakan mungkin dia memerlukan masa n sahabatnya tetap menunggu hingga kini masih menunggu shbtnya yang dulu datang kmbali padanya...... tapi hingga kini penantian itu dirasakan cukup m'yeksakan n sia-sia..... mungkin dia payah menerima hakikat yg mereka kita sudah berada dalam dunia yg b'lainan.....

dalam kesedihan yg teramat ini, sahabat itu terfikir PENTING SANGAT KE KEKASIHNYA SEHINGGA AKU SEBAGAI KAWAN DIABAIKAN BEGITU SAHAJA? xada siapa yg boleh bagi jawapan yg m'nenangkan jiwanya..... sungguh terkilan rasa hati..... jadi nani nak tanya smua yg membaca entry ni....

ADAKAH KEKASIH ITU LEBIH PENTING DARI KAWAN????

ADAKAH KAWAN PERLU DICAMPAK KE TEPI BILA KEKASIH SUDAH DI SISI?

APAKAH KAWAN ITU SUDAH TIDAK BERGUNA LAGI????

sila pejamkan mata n renungkan sebentar.... tanya hati anda adakah anda sudh m'gabaikan sahabat anda demi kekasih anda?????

p/s : sdh b'thn perkara ini hanya bermain di minda n hati hingga kdg2 ia buatkan aku menangis.... hari ini, biarpun sudh berulang kali kau kata aku adalah shbt baikmu smpi bila2.... maaf, aku xlagi merasakan begitu...apa yg aku rasa, aku tak lagi kau perlukan sebagai rakan baikmu.... kau seolah sudh m'letakkan nama aku jauh darimu... kau dah tidak mahu b'kongsi kegembiraan n kesedihan dgn aku.... dan hari ni aku nak kau tahu, aku masih tunggu kau mengatakan apakah kesalahan aku pada kau.... lps kau baca entry ni, jgn kau msj atau call aku utk dptkn kepastian siapa yg aku katakan....kau tahu siapa dia.... dan JAWAPAN mengapa kita begini sekarang, hanya ada pada kau.... dan aku sedg m'nunggu jawapan itu..... maaf kalau entry ni lukakan hati kau.... mungkin aku dan kau sama. xtahu bagaimana nak berterus-terang..... n maaf juga jika aku t'lalu b'trs terng dgn kau......

aku nak kau tahu satu perkara, walaupun sudh sejauh ini aku pergi, sudah ramai kawan yang aku temui...... hanya kau yg masih aku nobatkan sebagai kawanku yg paling baik..... kenangan dengan kau yg selalu aku ingt..... n smpi sekrg aku msih x jmpa p'gnti kau..... Aku harap kau bahagia dgn DIA.....

MAAF JIKA AKU TERLALU PENTINGKAN HATI N PERASAAN AKU........ SEBAB AKU TAK MAMPU LAGI NAK TIPU DIRI AKU DEMI KAU

3 comments:

afiqah airil said...

mana butang like? mana? mana?
alaa..nak tekan butang like..xde ea?
huuu..nice entry! love this! :)

Iffah Afeefah said...

ermmm betol

org snggup lupekan kawan smte lelaki

werkkk sme itu kawn

aimie amalina said...

huuu
sedihhh
dapat rase
sebab sedang merasakan nye jugak


=(

kawan baik...tapi ntah..x tahu mane silap..tetibe cam ni jadinye...