THANK YOU

Friday, May 22, 2009

Selamat Ulang Tahun


Ulang tahun kelahiranku tiba lagi....
Sudah 2 dekad aku hidup di alam ini..
Merasai nyamannya angin ...
Menghirup segarnya udara...
Memandang indahnya pandangan...
Menikmati nikmatnya suara alam...
Anugerah tuhan yang tidak ternilai...
Hadiah yang diberikan percuma pada semua...
Namun hadiah yang paling beharga buatku...
Dilahirkan aku menjadi seorang insan..
Dibumi Nya ini....

Ulang tahunku tiba lagi...
Aku kini kian dewasa...
Kian mengenal apa ertinya hidup...
Makin ku mengenalinya...
Makin ku rasa pahitnya kehidupan...
Namun aku percaya kemanisan itu ada..
Cuma aku masih teraba mencarinya...
Bersama kerisauan yang mengcengkam naluri...
Bimbang kesempatannya makin suntuk...

Ulang tahunku menjelma lagi...
Hayat dihati ingin ku cari pelangi..
Sesudah gerimas berlalu pergi...
Mungkin pasti akan ku temui...
Sedangkan aku merasakan titis gerimas masih tersisa...
Dan mentari belum terasa bahangnya...
Sukarnya ku mencari sesuatu yang aku tidak pasti...
Sesukar aku mendapatkan pelangi itu...
Sebelum mentari senja mewarnai langit biru..

No comments: