THANK YOU

Sunday, April 8, 2012

Melaksanakan Impian di Cameran Highland

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pembaca......

gembiranya dalam hati.... hahaha... baru balik dari Cameron Highland semalam. Percutian 3 hari 2 malam di sana bersama sahabat saya yg tersayang, Cik Ecah. dari zaman sekolah lagi teringin nak pergi tapi tak ada kawan yang ingin kesana hinggalah saya sampai hajat pada 'sayang' saya (Cik ecah)... hahahha.... Sepanjang hayat belum pernah ke sana (sedihkan?).... dan Cik ecah dengan senangnya bersetuju nak pergi sebab dia cakap dia pon belum sempat jelajah Cameron Highland. Yang paling penting sebelum pergi minta izin dari mak. (nasihat saya, kalau nak jalan jauh, beritahulah orang yang terdekat dengan anda. bimbang sekiranya nasib kita tak baik, tidaklah mereka terkilan) Nasib baik mak izinkan. Kalau tak, tak merasa jugalah pergi.

Bertolak pukul 5 petang hari Jumaat... hampir 12 tengahmalam sampai ke puncak bukit. Perjalanan naik cukup mencabar dengan keadaan yang gelap dan sunyi. Jalan pun berliku-liku. risau jugalah. Alhamdulillah, saya mempunyai pemandu yang cekap. Selamat tiba dengan jayanya. Sampai je kat atas rasa sejuk. seronok. Tapi badan rasa letih sangat. Terus cari hotel untuk rehat

Pukul 10 pagi keesokkan harinya baru menjelajah seluruh Cameron Highland. first tengok view kat bawah... wowww terpukau. Kalau diberi banyak masa nak je amik laptop dan duduk cari idea kat cafe atas tu.... Feel yang sangat baik di situ. tenang dan damai merasai angin yang berhawa dingin. Ya Allah. tak terucap rasa syukur atas nikmat alam yang begitu pesona ini. sejenak lupakan segala luka dan duka.

Cameran farm yang luas

Bermula di Cameran farm --------> Boh Farm di puncak bukit ---------> berpusing-pusing mencari ladang strawberi (nak rasa sangat petik strawberi) -------->strawberi farm ---------> mencari tempat tinggal yang sedikit best dari hotel bajet -------> Natasya Resort menjadi pilihan... puas hati dia punya dengan tempatnya dan harganya juga.... mmm cukup puas hati. (terasa kaya sebentar) -------> Shopping sebelum pulang -----> pulang dengan senyuman

sekarang nak kongsi beberapa gambar dengan korang. walaupun korang rasa tak excited pon.... tidak mengapa. Asalkan nani bahagia... huhuhuhu... jom tengok gambar.

nampak tak muka teruja je petik strawberi. Setelah sehari semalam dipetik, buah ni jadi lembik dan dengan kreatifnya saya kisarkan dan buat jem strawberi... mmm...nyum...nyum... sedap.

Bersama 'sayang' saya di Cameron Farm... kesian tak ada yang nak tolong ambil gambar kami.... huhuhuhu

Kek Marble + teh float = RM 20 di nikmati bersama pemandangan ladang teh yang cukup cantik.

Natasya Resort RM 229 per day untuk weekend.... Rm169 untuk weekday..... dah rasa macam duduk rumah..... cantik dan selesa.... Kalau sesiapa mahu ke sana, menginaplah di Natasya resort, insyaallah puas hati.

bajet percutian kali ini, adalah RM400 (setelah berusaha bersungguh-sungguh mengecilkan jumlahnya)..hahaha....rasanya berbaloi-baloilah...... mmmm..... jarang-jarang bercuti, oklah tu.... biar puas hati sebab bukan selalu dapat pergi... Lagipun last year bersama rakan-rakan, nak cuba kumpulkan kenangan terindah. nanti semua dah kerja n berumah tangga tak ada lagi masa bersama seperti hari ini.

Every moment here, live to the fullest

This is the moment

For tomorrow might never be.... (Kal ho na ho)

Words are forgotten

Memories are remembered (Yaadein)

p/s : kadang-kala saya perlukan udara yang segar untuk bernafas dengan lebih baik. kadang-kala saya perlukan ketengan untuk hilangkan keresahan. dan saya sangat sukakan alam kerana mereka selalu membisikkan ketenangan di telinga saya