THANK YOU

Thursday, April 26, 2012

Skrip ROBEK


Persahabatan itu indah apabila

sahabat 1 : aku dah tak tahu nak minta tolong siapa. tak ada orang yang sudi tolong aku.

sahabat 2 : kenapa? apa masalah kau? cuba kau cerita

sahabat 1: aku perlukan duit. kalau aku tak dapat duit tu, matilah aku

sahabat 2 : dah try minta dengan kawan yang lain

sahabat 1 : semua orang tak nak tolong. tak tahu kenapa semua macam jauhkan diri..

sahabat 2 : tak apalah. aku boleh bagi tapi setakat yang aku mampu saja

sahabat 1 : terima kasih. kalau tak ada kau, aku tak tahulah macam mana.

sahabat 2 : aku tolong ikhlas. hari ni aku tolong kau. satu hari nanti bila aku susah orang lain pulak akan tolong aku.


Tapi persahabatan itu sangat menyakitkan apabila.....

sahabat 2 : aku dah tak ada duit nak bayar sewa rumah

sahabat 1 : ini mesti kau boros kan?

sahabat 2 : mana ada. takkanlah kau tak kenal lagi aku macam mana. Kau tahu kan aku bukanlah jenis yang boros

sahabat 1 : kalau tak boros, macam mana boleh habis?

sahabat 2 : terpulanglah pada kau nak kata apa. walau macam mana pun aku cakap, kalau hati kau dah tak percayakan aku, sampai bila-bila pun kau takkan percayakan aku lagi.

sahabat 1 : bukan macam tu aku cuma tak nak kau boros.

sahabat 2 : tak sangka kau masih tak kenal aku (sedih bila susah, terpaksa tanggung sendiri)

Sahabat 1 : kenapa bila susah kau cari aku?

sahabat 2 : aku atau kau yang macam tu? (hanya mampu tersenyum pahit sambil terus pergi)


Persahabatan itu bukanlah sesuatu yang kekal. kadang-kala bila angin kencang bertiup, badai menghempas ganas, ia akan pergi bersama angin dan badai itu.

sahabat 1 : aku bukan sahabat yang baik

sahabat 2 : tak apalah. aku tak harap pun kau jadi sahabat yang baik. aku cuba ingin merasai kau ada untuk aku

sahabat 1 : tapi takkan selamanya aku akan bersama kau

sahabat 2 : aku tahu. sebab tu aku belajar untuk hidup tanpa bergantung pada orang lain. aku tahu kau juga akan pergi dari hidup aku walau sekeras mana pun aku melarang sebab kau bukan milik aku.

sahabat 1 : susahkan nak jadi seorang sahabat.

sahabat 2 : tak susah. hanya perlu saling memahami. Persahabatan jadi susah bila kita tak yakin dan tak kenall siapa sahabat kita. tak perlulah kau terlalu mengejar gelaran sahabat tu sebab aku juga tidak layak untuk itu. tapi selagi kau ingat tanggungjawab kau sebagai seorang sahabat, itu sudah mencukupi bagi aku.

Sahabat 1 : maaf aku tak mampu

sahabat 2 : tidak mengapa, lakukan apa yang kau mampu. aku ikhlas berkawan dengan kau tanpa harapkan apa-apa balasan. pertolongan aku ikhlas kerana tanggungjawab aku tak membenarkan aku untuk hanya memandang seperti sahabat yang lain. aku harap kau juga begitu.

p/s : Beribu sesalan...........

1 comment:

Iffah Afeefah said...

aku tau tu

tapi stiap shabat y kau sbutkan ade baiknye

cume msng2 ade cre tersendiri

blajar memahami nan